Dagens outfit + sminkning!;)

Här är dagens outfit och sminkning
Tröja - GinaTricot
Mjukis Byxor - TeamSportia
Strumpor - H&M
+ ett halsband från glitter
Hur man gör min sminkning
börja med att aplicera puder på ögonlocken
Det både täcker tunn hud och håller ögonskuggan kvar.
sen väljer du vilken ögonskugga du vill ha
ta en som finns i ljusare med elr. mörkare.
Jag tog mörk och ljus lila, det matchar mina kläder.
Aplicera den mörkaste på ögonlocken, sen tar du den ljusare och aplicerar den en liten bit över ögonlocket.
Resultatet
Sen ska vi ta eyeliner på det, det måste matcha
Jag valde det lila såklart:P
Aplicera eyelinern så nära fransarna som möjligt, jag gjorde så att jag tog lite utanför, vid sidan om ögonlocket.
Gör likadant på andra ögat.
Sen kommer vi till mascaran.
Aplicera mascaran försiktigt från yttre delen till inre delen av fransarna
och sen dra försiktigt men snabbt mascara borsten över fransarna 3 gånger
Jag tog en till mascara för att göra fransarna mer svarta
Den heter ZEBRA EYES;)
Resultat för ögon:
Nu till läpparna!
Andvänd först läppstift för att få färg, du kan ta vilken färg du vill bara du har ett läppglans i ungefär samma färg.
Jag valde rosa
Aplicera läppstiftet på läpparna och sprid ut det över läpparna
Sen aplicerar du läppglaset över, gör som på läppstiftet
Resultat:love:
Det var allt för nu
Puss och Hej då!:love::love::love:

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Skriv ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig??<3

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Din Bloggadress:

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0