Historia till er...

Här är en liten historia jag skrivit;)
Kalle och den stora fisken
Kalle är en liten pojke som alltid gör som man säger till honom.
Säger man tvätta kläderna så gör han det. Diciplinen är sträng här år 1951.
Det är tisdag... Då ska kalle städa huset, från topp till tå.Men idag vill inte kalle städa. Pappa ska ner till hamnen och Kalle vill följa med. Klle vägrar att städa. Han säger:
- Jag städar bara om jag får följa med pappa!!
Varje gång blir han lurad för Mamma svarar alltid:
Javisst får du följa med, men du måste städa först.
För första gången säger kalle emot
- Nej! du lurar inte mig igen mamma! han springer till pappa.
När han kommer fram åker han med pappa och fiskar. Han hann.
Han fick ängtligen vara med och fiska. Men i sjön fanns det inga stora fiskar, bara små fjuttiga fiskar
Pappa sa:
- Bättre lycka nästa gång.
Men kalle vet att det inte kommer att bli någon nästa gång. Han skulle aldrig få gå ut igen om han gick hem.
Kalle ville inte heller hem, inte förrns han fångar en stor fisk. Så kalle stannade på båten. han fiskade, och fiskade, och fiskade och fick bara små fiskar. Det blir oktober, mörkare... Han struntar i folket, han struntar i rädslan för mörkret, i dom spöklika ljuden på natten. Han vill bara fånga en stor fisk...
En dag vaknar Kalle av ett konstigt ljud på övre däcket. När han kommer ut ligger den största fisken han någonsin har sett där! Efter ett tag slutar fisken att sprattla då tar kalle fisken och går till torget.
Väl framme på torget ropar han:
- Allihopa! titta hit! Mitt namn är Karl Ahlberg, jag är 7 år gammal och jag har fångat denna fisk.
Han höll den stolt i luften.
Nästa dag kom dagstidningen, och på framsidan var kalle:
7: årig pojke fångar jätte fisk!
efter det dagen blev kalle känd som
Fiskar Pojken;)

Vad tycker ni om den;)
Jag måste gå nu börjar lektionen snart:love:
Puss o hej!!:love:

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Skriv ditt namn:
Ska jag komma ihåg dig??<3

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Din Bloggadress:

Kommentera här:

Trackback
RSS 2.0